W dniu 7 listopada odbyło się kolejne spotkanie Forum Sekretarzy. W Best Western Grand Hotel odbyło się szkolenie Asertywność w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej jako niezbędny element funkcjonowania pracownika Urzędu, które poprowadziła doskonale znana członkom Forum Pani Małgorzata Iwanowicz.

Program szkolenia:

1. Asertywność i pojęcia współzależne:

a. zachowania empatyczne i asertywne;

b. zachowania agresywne a asertywność.

2. Asertywność w pracy urzędnika samorządowego, a w szczególności sekretarza JST:

a. asertywność jako narzędzie walki ze stresem,

b. asertywność w pracy z trudnym klientem/współpracownikiem,

c. techniki asertywne w trudnych sytuacjach,

d. podstawy miękkiej perswazji,

e. negocjacje partnerskie.

3. Indywidualny styl komunikowania się i własna mapa asertywności.

4. Sekretarz w relacji z pracownikiem:

a. asertywny styl komunikowania się a postawa wobec pracownika,

b. partnerskie komunikowanie się z pracownikiem,

c. techniki aktywnego słuchania.

5. Błędy w komunikowaniu się z klientem i współpracownikami.

6. Budowanie wizerunku urzędnika samorządowego

a. samoocena i wizerunek osobisty,

b. zachowania sprzyjające kontaktom interpersonalnym a zachowania zniechęcające,

c. jak poprawić swój sposób komunikowania się.

7. Wnioski, podsumowanie szkolenia.