Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się 14 marca 2025 r. w godzinach 8.30 – 12,00

Temat spotkania: Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.

Udział w spotkaniu Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności.

To ostatni moment, aby przeprowadzić monitoring wdrażania dostępności i wykorzystać 2 tygodnie, by zweryfikować rozwiązania, które nakłada na podmioty publiczne ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

.

SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM SPOTKANIA

08.00 – 08.30 Możliwość testowania połączenia.

08.30 – 08.40 Rozpoczęcie lutowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum

08.40 – 12.00 Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

  1. Termin złożenia raportu.
  2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
  3. Kim jest podmiot publiczny?
  4. Nowy formularz raportu.
  5. Omówienie działu I raportu – dostępność architektoniczna:
  • Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
  • Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
  • Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
  • Dostęp do budynków dla osób, korzystających z psa asystującego.
  • Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
  1. Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
  2. Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna.
  • Środki wspierające komunikowanie.
  • Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
  • Informacja o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu).
  • Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
  1. Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
  2. Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.

Zapraszamy do udziału w spotkaniu!