Spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do udziału w kolejnym spotkaniu Forum Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych. Spotkanie odbędzie się 14 marca 2025 r. w godzinach 8.30 – 12,00
Temat spotkania: Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.
Udział w spotkaniu Forum pozwoli na przygotowanie się koordynatorów dostępności do sporządzenia raportu o stanie zapewniania dostępności.
To ostatni moment, aby przeprowadzić monitoring wdrażania dostępności i wykorzystać 2 tygodnie, by zweryfikować rozwiązania, które nakłada na podmioty publiczne ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
.
SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM SPOTKANIA
08.00 – 08.30 Możliwość testowania połączenia.
08.30 – 08.40 Rozpoczęcie lutowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum
08.40 – 12.00 Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:
- Termin złożenia raportu.
- Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
- Kim jest podmiot publiczny?
- Nowy formularz raportu.
- Omówienie działu I raportu – dostępność architektoniczna:
- Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
- Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
- Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
- Dostęp do budynków dla osób, korzystających z psa asystującego.
- Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
- Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
- Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna.
- Środki wspierające komunikowanie.
- Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
- Informacja o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu).
- Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
- Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
- Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.
Zapraszamy do udziału w spotkaniu!