1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym.
2. Postępowania o wartości zamówienia poniżej 130 000 zł.
• Rozwiązania organizacyjne – regulaminy, zarządzenia.
• Analiza wymaganych dokumentów i czynności – definicja Zamawiającego.
• Ustawa pzp – czy jest obowiązek stosowania przepisów w postępowaniach o wartości zamówienia poniżej 130 000 zł?
• Jak dokumentować czynności – pisemność postępowania (forma, postać, …).
• Dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówień, gdy przedmiotem zamówienia o wartości zamówienia poniżej 130 000 zł.
• Zakres jawności postępowania – tajemnica przedsiębiorstwa.
• Zasady udostępnienia dokumentacji – terminy, wymagania.
• Przechowywanie dokumentacji w systemie zamówień publicznych – podział i różnice.
• Przykładowe dokumenty – ćwiczenia.
3. Realizacja postępowań objętych funduszami europejskimi (Wytyczne dotyczące kwalifikowalności 2021-2027).
• Wymagania dotyczące dokumentowania czynności.
• Ustalenie wartości zamówienia.
• Zapytanie ofertowe, pytania i odpowiedzi, zmiany – baza konkurencyjności (BK2021).
• Dokumentowanie badania i oceny ofert, pisemność postępowania, wymagane dokumenty w zapytaniu ofertowym.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Realizacja umowy, zmiany, aneksy (forma elektroniczna lub forma pisemna).
• Przykładowe dokumenty – ćwiczenia.
4. Postępowania o wartości zamówienia równej lub powyżej 130 000 zł.
• Wymagania pisemności postępowania zawarte w ustawie pzp. Zestawienie przykładowych czynności i dokumentów w trybie podstawowym. Lista sprawdzająca.
• Strona organizacyjna- regulaminy, wymagania dokumentowania czynności.
• Przygotowanie do postępowania - dokumenty.
• Prowadzenie postępowania – dokumenty.
• Realizacja umowy i udokumentowanie obowiązkowych czynności po jej zakończeniu.
• Tryb podstawowy – zestawienie wymagań / dokumentów w poszczególnych etapach przygotowania i prowadzenia postępowania.
• Jawność postępowania – wymagania dotyczące udostępnienia dokumentów w różnych przedziałach czasowych (przed wszczęciem postępowania, w trakcie postępowania, w trakcie trwania umowy, po zakończeniu realizacji umowy).
• Ograniczenia w jawności – zestawienie podstaw prawnych/uzasadnienie faktyczne.
• Przykładowe dokumenty – ćwiczenia.
5. Kilka uwag praktycznych przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
6. Panel dyskusyjny. Podsumowanie.