• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 000 zł – praktycznie, z przykładami

online
Miejsce
Internet
Termin
12 lutego 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
419/459 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 459 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 29 stycznia 2025 r. cena wynosi: 419 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie przedmiotem, którego będą zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 000 zł (netto) są regulowane przez uproszczone procedury, co umożliwia sprawniejsze i szybsze przeprowadzanie postępowań przez jednostki zamawiające. W Polsce progi te są ustalone w ustawie Prawo zamówień publicznych (PZP) oraz jej aktach wykonawczych.

Ważne informacje o szkoleniu

Przygotowanie i realizacja zamówienia publicznego są obwarowane szeregiem wymagań i obowiązków wskazanych w ustawach czy rozporządzeniach. Często praktyczne przygotowanie i przeprowadzenie takich postępowań w procedurach poniżej 130 000 zł to spore wyzwanie organizacyjne, które można jednak uprościć. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę? Odpowiedź na te pytania to cel proponowanego przez nas szkolenia. Podczas webinarium omówimy procedury zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł i na przykładach wskażemy najważniejsze zasady postępowania oraz dobre i nieprawidłowe rozwiązania.
Omawiane zagadnienia tematyczne podzieliliśmy na cztery grupy tematyczne:
• Regulacje wewnętrzne w procedurach nieobjętych trybami zamówień publicznych.
• Przygotowanie i prowadzenie takich postępowań: zaproszenia, dokumentacja, oferty i umowy.
• Realizacja umów ze zmianami / aneksami / waloryzacją.
• Zestawienie wymagań objętych przepisami ustawy pzp oraz innych regulacji prawnych.
Ważnym elementem zajęć będzie analiza przypadków w oparciu o opracowaną i prezentowaną przez prowadzącego zajęcia listę sprawdzającą, weryfikującą takie postępowania. Zaprezentujemy przykładowe rozwiązania, uwzględniające wymagania RODO, ustawy o finansach publicznych (art. 44) oraz szeregu ustaw i rozporządzeń.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz i zaktualizujesz wiedzę z zakresu zamówień publicznych w procedurach zamówień o wartości poniżej 130 000 zł.
• Dowiesz się jak przygotować się do postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o wymagania ustaw i rozporządzeń oraz jak przeprowadzić takie postępowanie.
• Zdobędziesz wiedzę jak weryfikować i nadzorować regulacje wewnętrzne oraz postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego oraz na co zwrócić uwagę przy ich kontroli.
• Zapoznasz się z prawidłowym sposobem przygotowania i przeprowadzenia postępowania, z zestawieniem obowiązujących wymagań, przepisów i zasad.
• Poznasz najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł, wraz ze wskazaniem właściwych sposobów postępowania, co pozwoli działać zgodnie z zasadami lub usunąć już popełnione błędy.
• Otrzymasz odpowiedzi na szereg pytań związanych z przygotowaniem i realizacją zamówienia publicznego, które rodzą się w związku z obowiązującymi przepisami prawa, nie zawsze stosowanymi w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł.
• Poznasz dobre praktyki i wskazówki z zakresu przygotowania, przeprowadzania i realizacji zamówień publicznych realizowanych na podstawie wymagań ustawy pzp, w połączeniu z innymi regulacjami prawnymi stosowanymi w przypadku danego zamówienia.
• Otrzymasz obszerne materiały szkoleniowe - prezentacja ze szkolenia wraz z listą sprawdzającą postępowanie, dodatkowe opracowania i informacje przygotowane przez prowadzącego szkolenie, związane z omawianym zagadnieniem, zestawienie przydatnych przepisów prawnych.

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym. Co się zmieniło i jakie są plany na przyszłość?
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia:

• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp - sumowanie zamówień.
• Regulacje wewnętrzne – procedury nieobjęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – czy jest obowiązek stosowania przepisów w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł? Jeżeli TAK – jakie są obowiązkowe, a które mogę zastosować w postępowaniach jako możliwość?
• Przykładowe składniki umowy w przypadku dostaw – propozycje wskazane przez uczestników.
• Przykładowe składniki umowy w przypadku usług – propozycje wskazane przez uczestników.
• Przedmiot zamówienia objęty procedurami o wartości poniżej 130 000 zł. Na co zwrócić uwagę?
• Zamówienia finansowane – wytyczne, umowy o dofinansowanie z funduszy europejskich.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nieobjętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł):
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia: przykłady sygnalizowane przez uczestników szkolenia przed jego rozpoczęciem.
• Istotne elementy umowy.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu - jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania. Obowiązek przygotowania sprawozdania z udzielonych zamówień.
4. Regulacje wewnętrzne w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł:
• Podstawowe wymagania dotyczące regulacji wewnętrznych w jednostkach sektora finansów publicznych.
• Strona teoretyczna i praktyczna przestrzegania wymagań zawartych w regulaminach, zarządzeniach, itd.
• Jak sprawdzić i poprawić swoją regulację wewnętrzną?
• Zestawienie błędów i nieprawidłowości w regulacjach wewnętrznych.
5. Lista sprawdzająca w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł:
• Przykład z jednostki kontrolującej zamówienia publiczne.
• Zestawienie wymagań przygotowane przez prowadzącego.
• Analiza przykładów przygotowanych przez prowadzącego lub przez uczestników szkolenia.
6. Posumowanie. Kilka uwag praktycznych. Panel dyskusyjny.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, pracownicy merytoryczni, członkowie komisji przetargowych, przedstawiciele jednostek nadzorujących, osoby kontrolujące zamówienia publiczne lub prowadzące audyt zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce, zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku – doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w 1994 roku na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku ok. 100 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) prowadzi od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Aneta Panek
Specjalista ds szkoleń i konsultingu
tel. 41-344-66-30 wew. 32 / +48 730-696-423
aneta.panek@frdl.kielce.pl
Monika Dziedzic
Informacje dodatkowe

Cena: 459 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 29 stycznia 2025 r. cena wynosi: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 6 lutego 2025 r.