• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Badanie i ocena ofert w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – w praktyce

online
Miejsce
Internet
Termin
13 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 15:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 30 grudnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne w kontekście oceny i badania ofert będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych

Ważne informacje o szkoleniu

• Czy wiesz:
- Jak rozpoznać, że omyłki w ofercie są oczywiste i kwalifikują się do korekty?
- Czym różni się omyłka rachunkowa od błędu w obliczeniu ceny?
- Jaki jest algorytm postępowania przy poprawianiu omyłek polegających na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia?
- Jak ustalić, że omyłka nie powoduje istotnych zmian w treści oferty?
- Jak konstruować wezwanie do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia środków dowodowych?
- Czy można dokonać oceny podmiotowych środków dowodowych złożonych wraz z ofertą?
- Czy Wykonawca, który realizował zamówienia na rzecz tego samego Zamawiającego, musi mu składać referencje?
- Jak wyznaczać termin na uzupełnienie środków dowodowych?
- Jak ustalić, że Wykonawcy zawarli porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji?
- Czy odpowiedź na prośbę Zamawiającego w sprawie wstępnej wyceny przedmiotu zamówienia, wykorzystana podczas szacowania wartości zamówienia jest zaangażowaniem w przygotowanie postępowania?
- Czy autor dokumentacji projektowej może ubiegać się o zamówienie na roboty budowlane?
- Czy małżonkowie prowadzący oddzielę firmy należą do tej samej grupy kapitałowej?
- Jakie błędy popełnia Zamawiający podczas badania rażąco niskiej ceny i dlaczego przegrywa spory przed KIO?
- Jak przeprowadzić wizję lokalną?

• Badanie i ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego sprawiają największe trudności Zamawiającym. Błędy popełniane podczas tych czynności często wpływają na wynik postępowania, co skutkuje naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Proponowane szkolenie, to praktyczny warsztat, który opiera się na analizie przykładów, na podstawie których wyjaśnimy mechanizmy prowadzące do odrzucenia ofert, a także możliwości prawne, które mają na celu uratowanie ofert przed odrzuceniem. Spory dotyczące zamówień publicznych w przeważającej części dotyczą czynności podejmowanych właśnie na etapie badania i oceny ofert. Wskażemy podpowiedzi, jak zorganizować proces badania i oceny oferty aby był jak najbardziej efektywny i nie podatny na błędy. Przeanalizujemy błędy popełniane przez Zamawiających wyłapywane w toku kontroli. Zagadnienia omawiać będziemy uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem badania i oceny ofert.
• Dowiesz się:
- Jakie błędy popełnia Zamawiający podczas badania i oceny ofert i jak je skutecznie eliminować oraz jak przeprowadzić wizję lokalną.
- Na co zwraca uwagę kontrolujący podczas sprawdzania dokumentów zamówienia i z wykorzystaniem jakich narzędzi konstruuje zarzuty naruszenia Pzp.
- Jakie są dobre praktyki stosowane przez Zamawiających w zamówieniach publicznych w zakresie badania i oceny ofert.
• Poznasz:
- Algorytm postępowania podczas badania występowania zmowy przetargowej.
- Zasady badania rażąco niskiej ceny.
- Algorytm postępowania w sytuacji, gdy doradztwo Wykonawcy na etapie przygotowania postępowania zakłóca konkurencję.
• Nauczysz się:
- Poprawnie dokonać poprawienia omyłek w treści oferty.
- Prawidłowego wezwania do złożenia, uzupełniania lub poprawienia wymaganych środków dowodowych.
- Prawidłowej oceny złożonych dokumentów w postępowaniu.
• Poznasz najnowsze orzecznictwo dotyczące zamówień publicznych.
• Uzyskasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z badaniem i oceną ofert.
• Otrzymasz obszerną prezentację, zawierającą m.in. prezentowaną podczas kursu bibliotekę orzecznictwa oraz przykłady dobrych praktyk.

zwiń
rozwiń
Program

1. Ratowanie wykonawców i ich ofert w sytuacjach niezłożenia, złożenia niekompletnych lub zawierających błędy dokumentów i oświadczeń oraz popełnienia omyłek w tym:
• Różnica pomiędzy wezwaniem dotyczącym podmiotowych, a przedmiotowych środków dowodowych.
• Samodzielne uzupełnienie dokumentów w przypadku dostrzeżenia przez Wykonawcę uchybienia w dokonanej wcześniej czynności.
• Przypadki rezygnacji z zapowiedzianego w SWZ wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych.
• Poprawienie w ofercie omyłek:
- Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe – definicja, przykłady ich korekty oraz najczęściej popełniane błędy.
- Inne omyłki powodujące niezgodność oferty z warunkami zamówienia – granica istotności omyłki, sposób poprawienia, akceptacja wykonawcy.
2. Omówienie najciekawszych przesłanek wykluczenia wykonawcy i odrzucenia oferty:
• Algorytm postępowania przy wykrywaniu zmów przetargowych.
• Co to jest grupa kapitałowa?
• Jakie czynności wchodzą w zakres doradztwa lub innych czynności angażujących Wykonawcę w przygotowanie postępowania?
• Prawidłowa procedura badania rażąco niskiej ceny:
- Kiedy rozbieżność pomiędzy zaoferowaną ceną, a wartością zamówienia powiększoną o VAT lub średnią arytmetyczną cen wszystkich złożonych ofert wynika z okoliczności oczywistych niewymagających wyjaśnienia?
- Czy załączniki do wyjaśnień rażąco niskiej ceny muszą być podpisane?
- Kiedy należy wraz z wyjaśnieniami składać dowody?
- Kiedy wyjaśnienia są lakoniczne i ogólnikowe?
- 3 cechy dobrych wyjaśnień w sprawie RNC - omówienie orzecznictwa.
3. Wszystko co istotne o wizji lokalnej:
• Kiedy można wymagać złożenia oferty po przeprowadzeniu wizji lokalnej?
• Prawidłowy sposób przeprowadzenia wizji lokalnej.
• Zebranie wykonawców. Dlaczego warto je wkomponować w wizję lokalną?
• Potwierdzanie udziału w wizji lokalnej. Czy Zamawiający może ujawnić dane wykonawców uczestniczących w wizji lokalnej przed otwarciem ofert?
4. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Specjaliści ds. zamówień publicznych, członkowie komisji przetargowej, kontrolerzy, wykonawcy zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca z 25-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie zamówień publicznych; ponad 2000 przeprowadzonych szkoleń; praktyk; ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds. Deregulacji zajmującej się nową ustawą - Prawo zamówień Publicznych (2020 r.); kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych; wykładowca na Studium Zamówień Publicznych przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; ekspert podczas prac m.in. Sejmowej Podkomisji Gospodarki zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.); Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.) oraz Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” (2008 i 2009 r.); absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku ekonomia; autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych (m.in. „Tryb podstawowy w nowej ustawie PZP”, „Praktyczny przewodnik po trybach udzielenia zamówień publicznych. Przebieg procedur po ostatnich nowelizacjach”, „Historia ustawy o zamówieniach publicznych – od okresu międzywojennego do teraźniejszości”, „Prawo zamówień publicznych – praktyczny przewodnik”, „Zamówienia publiczne – przygotowanie i przeprowadzenie postępowania”); do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych, absolwent amerykańskiego programu z zakresu zamówień publicznych „Polish Public Administrators Municipal Training Program” na Uniwersytecie Wisconsin – Milwaukee.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Aneta Panek
Specjalista ds szkoleń i konsultingu
tel. 41-344-66-30 wew. 32 / +48 730-696-423
aneta.panek@frdl.kielce.pl
Monika Dziedzic
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 30 grudnia 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 7 stycznia 2025 r.