• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nietypowe i trudne sytuacje w zamówieniach publicznych. Analiza przypadków wraz z omówieniem rozwiązań

Miejsce
Internet
Termin
28 października 2024
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
399/429 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Uwaga! Przy zgłoszeniu do 14 października 2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie dedykowane dla osób zajmujących się zamówieniami publicznymi, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat radzenia sobie z wyzwaniami i nietypowymi przypadkami w tym obszarze. Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznych narzędzi i strategii, które umożliwią skuteczne rozwiązywanie problemów pojawiających się podczas realizacji zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Realizowanie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest wyzwaniem zarówno dla osób zaangażowanych już w udzielanie zamówień, jak i osób początkujących w tym obszarze. Proponowane przez nas szkolenie uporządkuje wiedzę w zakresie pzp i pomoże rozwiązać trudne przypadki z codziennej działalności udzielania zamówień w oparciu o ich orzecznictwo. 

Biorąc udział w szkoleniu uczestnik:

  • zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszego rozwoju kompetencji w zakresie realizacji zamówień publicznych;
  • zdobędzie umiejętności sprawnego poruszania się w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych i rozporządzeń, właściwych dla danego zamówienia.

Szkolenie zostanie poprowadzone przez eksperta – praktyka, a prezentowane zagadnienia będą omawiane w oparciu o obowiązujące regulacje prawne i orzecznictwo oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia trenera w zakresie zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Pogłębisz wiedzę na temat uzasadnionych potrzeb zamawiającego przy tworzeniu opisu przedmiotu zamówienia (OPZ) w świetle orzecznictwa.
• Zrozumiesz różnicę między przedmiotowymi a podmiotowymi środkami dowodowymi oraz poznanie właściwych sposobów postępowania z każdym z nich.
• Nabędziesz umiejętności prawidłowego reagowania na wyjaśnienia treści specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz modyfikacje SWZ, z uwzględnieniem obowiązków zamawiającego i konsekwencji z tym związanych.
• Przykładowe pytania, na które uzyskasz odpowiedź podczas szkolenia:
- Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez zamawiających przy opisie przedmiotu zamówienia i jak ich unikać?
- Kiedy zamawiający może żądać od wykonawców podmiotowych środków dowodowych, a kiedy przedmiotowych? Jakie konsekwencje niesie za sobą nieprawidłowe żądanie?
- Jakie są obowiązki zamawiającego związane z wyjaśnianiem treści SWZ i modyfikacją SWZ? Jakie mogą być konsekwencje nieprawidłowego postępowania w tym zakresie?
- Jak prawidłowo oceniać oferty, w szczególności w zakresie wyjaśnień ofert oraz przedmiotowych i podmiotowych środków dowodowych?
- Jakie są różnice między omyłkami a błędami w obliczeniu ceny? Jak poprawić omyłki w ofercie?
- Kiedy zamawiający może zwrócić się do wykonawcy o wyjaśnienie rażąco niskiej ceny? Czy zawsze musi to zrobić?
- Jak oceniać doświadczenie wykonawcy? Kiedy można uznać, że wykonawca wykonał należycie zamówienie, a kiedy nie? Jak odróżnić fałsz intelektualny od prawidłowego działania?
- Jakie są wymagania dotyczące podpisu w postępowaniach krajowych i unijnych? Jak prawidłowo zweryfikować podpis pod ofertą?
- Kiedy zamawiający może unieważnić postępowanie z powodu rozbieżności między SWZ, a formularzami? Jakie są konsekwencje takiego unieważnienia?
- Czy i w jaki sposób sztuczna inteligencja może wspomóc zamawiającego w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego?
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Uzasadnione potrzeby Zamawiającego przy tworzeniu OPZ – orzecznictwo:
a. Opis przedmiotu a potrzeby zmawiającego.
b. Błąd w opisie przedmiotu zamówienia np. błędny CPV.
2. Przedmiotowe a podmiotowe środki dowodowe: 
a. Jakie czynności należy wykonać z podmiotowymi a jakie z przedmiotowymi środkami dowodowymi?
b. Czy ulotka może być przedmiotowym środkiem dowodowym? 
3. Wyjaśnienie treści SWZ czy modyfikacja SWZ - obowiązki i konsekwencje dla Zamawiającego: 
a. Co jest wyjaśnieniem a co modyfikacją?
4. Sprawy proceduralne postępowania:
a. JEDZ, procedura odwrócona, termin związania ofertą.
b. Warianty procedury odwróconej a żądanie złożenia JEDZA.
c. Grupa kapitałowa a podmiot trzeci, 
d. Samodzielne uzupełnianie dokumentów przez Wykonawcę.
5. Ocena ofert - wyjaśniania ofert, przedmiotowych/podmiotowych środków: 
a. Prawidłowe wezwanie Wykonawcy.
b. Relacje rodzinne wykonawców, a grupa kapitałowa. 
6. Omyłki a błędy w obliczeniu ceny:
a. Poprawianie omyłek.
b. Granica dokonywania zmian w wyniku poprawiania omyłek.
7. Rażąco niska cena. Czy mogę dopytać i czy w ogóle pytać? Co i jak powinien wyjaśnić Wykonawca?
8. Jak to jest z doświadczeniem Wykonawcy. Kiedy wykonał należycie zamówienie, a kiedy nie? A może mamy do czynienia z fałszem intelektualnym?
9. Co z tym podpisem? Podpis w postępowaniach krajowych i unijnych – co musi być podpisane i jego walidacja.  
10. Unieważnienie postępowania - np. rozbieżność SWZ i formularzy, a unieważnienie postępowania.
11. Czy sztuczna inteligencja może się przydać podczas przygotowania postępowania, a może sama przeprowadzi postepowanie? W jakich obszarach może być przydatna?
12. Co słychać w orzecznictwie – omówienie ciekawych przypadków.
13. Podsumowanie. 
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do pracowników wydziałów zamówień publicznych oraz osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne w jst oraz innych jednostkach takich jak np. pup, instytucje kultury, ośrodki pomocy społecznej, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk zajmujący się zamówieniami publicznymi, pracujący w różnych instytucjach kultury i urzędach, realizowała duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, jak i w projektach współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013, 2014-2020, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Członek Polskiego Stowarzyszenia zamówień Publicznych. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury na Śląsku.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Aneta Panek
Specjalista ds szkoleń i konsultingu
tel. 41-344-66-30 wew. 32 / +48 730-696-423
aneta.panek@frdl.kielce.pl
Monika Dziedzic
Informacje dodatkowe

Cena: 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Przy zgłoszeniu do 14 października 2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.kielce.pl do 23 października 2024 r.