• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

VAT- poziom zaawansowany dla pracowników jst i jednostek organizacyjnych

Miejsce
Internet
Termin
19-20 listopada 2025
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
755/715 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 5 listopada 2025 r. cena wynosi: 715 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na dwudniowe, kompleksowe zajęcia dotyczące podatku VAT - poziom zaawansowany, podczas których przeanalizujemy najważniejsze zasady rozliczania VAT naliczonego i VAT należnego oraz dokumentowania transakcji w jednostkach samorządu terytorialnego.
Podczas zajęć odpowiemy na m.in. na pytania i omówimy case study (analiza przypadku) dotyczące:
• Wydzierżawienia infrastruktury wod-kan. po dwóch latach od oddania jej do użytkowania – jaka część VAT podlega odliczeniu, jaki jest okres korekty, w jakiej deklaracji należy dokonać korekty?
• Przekazania niesprzedanego węgla na rzecz szkoły po 10 miesiącach od zakupu – jaka część VAT do korekty, w jakiej deklaracji dokonać korekty?
• Problemu, gdy gminie została zabrana działka pod budowę autostrady – jaką stawką opodatkować transakcję, kiedy rozpoznać transakcję dla celów VAT, czy odszkodowanie to kwota brutto?
• Sytuacji, gdy gmina podpisała aneks do umowy najmu lokalu użytkowego i podwyższyła czynsz – kiedy jest konieczna korekta VAT, kiedy należy wystawić korektę faktury?
Poszczególne zagadnienia omówimy na praktycznych przykładach, z uwzględnieniem aktualnego stanowiska organów podatkowych, wyrażanych w interpretacjach indywidualnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poszerzysz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu naliczania i rozliczania podatku VAT.
• Zapoznasz się z ważnymi regulacjami ustawy o VAT oraz z przykładami praktycznego ich zastosowania. 
• Dowiesz się, jakie są zasady dokonywania korekty rocznej zarówno środków trwałych, jak i nabyć pozostałych wraz z analizą konkretnych przykładów liczbowych. 
• Poznasz: 
- zasady sporządzania korekt 5-cio i 10-cio letnich w związku z odliczaniem VAT od działalności mieszanej, jak również zasady dokonywania tzw. korekty wieloletniej w przypadku zmiany przeznaczenia środka trwałego,
- najważniejsze zagadnienia związane z odliczaniem VAT od samochodów służbowych, a także dowiesz się, na co należy zwrócić uwagę wypełniając oświadczenia o kwalifikowalności VAT w projektach dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
- sposób, jak poradzić sobie z problematycznymi zagadnieniami związanymi z prawidłowym rozliczeniem podatku należnego,
- transakcje związane z zamianą nieruchomości, w tym kwestie określenia obowiązku podatkowego, podstawy opodatkowania czy ustalenia właściwej stawki podatku,
- najnowsze interpretacje indywidualne organów podatkowych w temacie np. sprzedaży nieruchomości zabudowanych cudzym budynkiem czy zabudowanych ruinami, 
- kwestie ustalania stawki VAT dla dokonywanych refaktur tzw. mediów oraz dla usług wynajmu obiektów sportowych
- zapoznasz się ze stanowiskiem organów podatkowych, wynikającym z wydawanych wiążących informacji stawkowych,
- regulacje związane z obniżaniem podstawy opodatkowania i wystawianiem faktur korygujących,
- najważniejsze, planowane założenia dotyczące wprowadzenia obowiązku stosowania faktur ustrukturyzowanych. 

zwiń
rozwiń
Program

I dzień – 19 listopada 2025 r.
I. Podatek naliczony: 
1. Częściowe odliczanie podatku VAT- podsumowanie najważniejszych kwestii.
2. Korekta roczna – nabycia towarów i usług pozostałych oraz środki trwałe poniżej 15 tys. PLN:
• Jak wyliczyć korektę roczną?
• Zmiany wprowadzone pakietem SLIM VAT-3.
• Kiedy ująć korektę?
• Jak ująć w pliku JPK?
• Przykłady liczbowe.
3. Korekta roczna – nabycie środków trwałych powyżej 15 tys. PLN:
• Jak wyliczyć korektę roczną z uwzględnieniem zmian w ramach SLIM VAT 3? Kiedy korekta 5-cio, a kiedy 10-cio letnia?
• Kiedy ująć korektę?
• Jak ująć w pliku JPK?
• Przykłady liczbowe.
4. Korekta wieloletnia – zmiana przeznaczenia środka trwałego wraz z przykładami.
5. Zbycie środka trwałego w trakcie okresu korekty.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy służb finansowo-księgowych samorządu gminnego, powiatowego, województwa i ich jednostek organizacyjnych jst oraz osób, które chcą poszerzyć i uporządkować swoją wiedzę w zakresie szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Licencjonowany doradca podatkowym z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich w największych firmach doradztwa podatkowego. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu na kierunkach Stosunki Międzynarodowe oraz Finanse i Rachunkowość́. Specjalizuje się̨ w doradztwie podatkowym w zakresie VAT. Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń́ o tematyce podatkowej, szczególnie z zakresu zmian w przepisach ustawy o VAT i Ordynacji podatkowej. Obecnie prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Renata Bąk
koordynator ds. szkoleń
tel. 606 894 320
renata.bak@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77, 690 948 300
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 755 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 5 listopada 2025 r. cena wynosi: 715 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 13 listopada 2025 r.