1. Omówienie zasad nadawania, zmiany i znoszenia nazw miejscowości oraz ulic na przykładach i w praktyce w szczególności:
• Procedura nadawania, zmiany i znoszenia nazw miejscowości i ujawnianie tych zmian w EMUiA.
• Procedura nadawania, zmiany i znoszenia nazw ulic i placów będących drogami publicznych i ujawnianie tych zmian w EMUiA.
• Omówienie zasad nadawania, zmiany i znoszenia nazw ulic na drogach wewnętrznych.
2. Omówienie zasad nadawania numerów adresowych określonych przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego w szczególności:
• Ustalanie numeru adresowego na wniosek lub z urzędu.
• Ustalanie numeru dla budynków prognozowanych, w trakcie budowy i wybudowanych przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi.
• Pozostałe obiekty, na które można nadawać numery porządkowe.
• Zawiadomienie o ustaleniu numeru adresowego - kogo organ zawiadamia.
• Odmowa ustalenia numeru porządkowego - skarga wnioskodawcy na odmowę.
• Porozumienia między gminami w zakresie numeracji adresowej.
• Obowiązek wywieszenia tabliczek z numerem adresowym – konsekwencje niedochowania tego obowiązku.
3. Omówienie przepisów nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów, w szczególności:
• Omówienie szczegółowego zakresu informacji gromadzonych w bazach danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
• Omówienie organizacji i trybu tworzenia, aktualizacji i udostępniania baz danych ewidencji.
• Omówienie wzoru wniosku o ustalenie numeru porządkowego – co i w jakich okolicznościach wnioskodawca winien załączyć do wniosku a co może żądać organ w ramach uzupełnienia lub doprecyzowania wniosku (wykorzystanie przepisów KPA).
• Ustalanie numerów porządkowych jako czynność materialno-techniczna – jak należy to rozumieć.
• Określenie położenia punktów adresowych na mapie.
• Omówienie postępowania w przypadku zaburzenia ładu i czytelności numeracji porządkowej.
• Omówienie wprowadzonych zakazów w zakresie:
a. Ustalania numeru w formie opisowej.
b. Prowadzenia numeracji dotyczącej części miejscowości.
c. Ustalania numeracji dla kondygnacji budynku.
d. Stosowania jednego numeru dla wielu budynków.
• Prognozowanie numerów adresowych.
• Aktualizacja danych w EMUiA - kiedy i na jakiej podstawie.
• Udostępnianie danych z EMUiA.
• Omówienie postępowania co do numerów porządkowych o strukturze niespełniającej wymogów rozporządzenia– nakaz zmiany numeracji z urzędu.
• Przepisy przejściowe.
4. Pytania, dyskusja.
Nieruchomości, zagospodarowanie przestrzenne, budownictwo