• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Sprawnie funkcjonujący sekretariat w działalności administracyjnej

Kurs odbywać się będzie 1, 2 i 3 dnia w godzinach 09:00-13:00 oraz 4 dnia w godzinach 09:00-14:30

Ważne informacje o szkoleniu

Sprawnie zarządzany i prowadzony sekretariat to klucz do sukcesu nie tylko w przedsiębiorstwach prywatnych ale także w administracji. To najważniejsze miejsce każdej instytucji. Dlatego od osób w nim pracujących oczekuje się wielu umiejętności, które pozwolą na sprawne zarządzenie a także prawidłową obsługę Klienta często trudnego oraz innych osób zatrudnionych w danej jednostce.

Zapraszamy Państwa do udziału w 4 dniowym Webinarium, którego celem wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności, które pozwolą na obsługę i prowadzenie sekretariatu na najwyższym poziomie.

Ważnym punktem szkolenia jest omówienie zasad współpracy i zasady przekazywania informacji na poziomie szef – pracownik, a także radzenie sobie z presją czasu oraz stresem. Pierwszego oraz drugiego dnia Uczestnicy zdobędą również podstawową wiedzę z zakresu e-doręczeń.

Każdego dnia będą mieć Państwo możliwość skonsultowania problematycznych i trudnych dla Państwa zagadnień.

Kurs został przygotowany we współpracy i będzie prowadzony przez doświadczonych profesjonalistów, którzy przekazują wiedzę w sposób zrozumiały i dostępny, a także zapewniają możliwość konsultacji po zakończeniu szkolenia. Nasi eksperci mają wieloletnie doświadczenie we współpracy z FRDL, a ich szkolenia cieszą się ogromnym uznaniem wśród uczestników, otrzymując najwyższe oceny.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Celem 4-dniowego kursu jest:
• Zapoznanie, utrwalenie i prezentacja praktycznych zastosowań, obowiązujących przepisów prawnych oraz najnowszych orzeczeń, które są istotne w codziennej pracy sekretariatu.
• Omówienie kluczowych zapisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz przepisów dotyczących doręczeń, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszej ustawy o e-doręczeniach.
• Przedstawienie zasad przyjmowania, rejestracji i archiwizacji wniosków, skarg, petycji oraz wniosków o udostępnienie informacji publicznej, a także innych istotnych aspektów związanych z zarządzaniem dokumentacją.
• W kontekście praktycznym poruszenie tematów związanych z ochroną danych osobowych, w tym omówienie naruszeń w tym obszarze, najczęstszych błędów oraz incydentów, a także samego przetwarzania danych osobowych.
• Nabycie umiejętności z zakresu organizacji pracy biurowej, w tym procedur zarządzania dokumentacją w sekretariacie.
• Przedstawienie technik tworzenia klarownych, czytelnych oraz gramatycznie poprawnych dokumentów, nie tylko urzędowych, ale także korespondencji mailowej i innych materiałów tworzonych w sekretariacie.
• Utrwalenie wiedzy dotyczącej zasad ortografii i interpunkcji w języku urzędowym, poznanie zasad redagowania dokumentów elektronicznych oraz savoir-vivre obowiązującego w korespondencji urzędowej, a także przekazywanie informacji w sposób dostępny dla osób o szczególnych potrzebach.
• Uczestnicy:
- poznają techniki planowania i skutecznej organizacji pracy biura;
- zdobędą umiejętności świadomego kreowania wizerunku sekretariatu, a także usprawniania pracy w biurze; 
- zostaną zapoznani z zasadami etykiety służbowej;
- poznają metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem, przełożonym bądź innymi pracownikami.
 

zwiń
rozwiń
Program

I Dzień 6 listopada 2023 r.
ORGANIZACJA I PRAKTYKA PRACY SEKRETARIATU W KONTEKŚCIE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH.
1. Zastosowanie kodeksu postępowania administracyjnego w pracy sekretariatu oraz biura obsługi mieszkańca/klienta urzędu.
2. Skargi i wnioski – procedowanie.
3. Petycje – procedowanie.
4. Udostępnianie informacji publicznej- procedowanie.
5. Wnioski radnych z art. 24.ust.2 ustawy o samorządzie gminnym. 
6. Pełnomocnictwa i upoważnienia. 
7. Prowadzenie różnego rodzaju rejestrów.
8. Doręczenia elektroniczne - nowe przepisy a Elektroniczny obieg dokumentacji.
9. Ochrona danych osobowych w pracy sekretariatu.
10. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych a poufność.
11. E – doręczenia, rola sekretariatów i punktów kancelaryjnych – nowy obowiązek.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kurs kierujemy do osób zatrudnionych w sekretariacie JST, biurach rady, kancelariach, lub planujących podjąć taką pracę, a także innych pracowników, którzy w ramach obowiązków służbowych mają za zadanie obsługę i prowadzenie prac sekretariatu, wydziału bądź zespołu.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener 1 - radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a., ochrony danych osobowych, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. (Dzień I)

Trener 2 - specjalista ds. zarządzania dokumentacją, doktor nauk humanistycznych z zakresu historii najnowszej i archiwistyki, biegły sądowy, pracowała w administracji państwowej, prowadziła: kontrole biurowości i archiwizowania dokumentacji w jednostkach państwowych i samorządowych; wykonała szereg ekspertyz dot. wartościowania akt decydując o czasie ich przechowywania; opiniowała wnioski o zniszczenie lub przejęcie akt do archiwum państwowego. (Dzień II)

Trener 3 - absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Zielonogórskim, właściciel firmy szkoleniowej, trener, mentor, coach akredytowany przez International Institut of Coaching & Mentoring oraz Noble Manhattan Coaching. Ambasador w Polsce marki Noble Manhattan Coaching. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z umiejętności twardych i miękkich (ponad 12 000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych). Autor przewodnika po Zielonej Górze wydanego w trzech językach oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych drukowanych w książkach i czasopismach. Redaktor naczelny publikacji książkowej oraz dwóch czasopism. (Dzień III)

Trener 4 - jako trener i konsultant od ponad 20 lat pomogła wielu osobom w rozwiązywaniu problemów na poziomie indywidualnym oraz firmowym. Realizowała szereg szkoleń dla jednostek samorządowych z zakresu m.in. obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Jest socjologiem o specjalności komunikacja społeczna i badanie rynku. Posiada Certyfikat Licensed International Coach and Consultant of Meta Recruitment and Selection of Employees (TM). (Dzień IV)

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 1399 PLN netto/os. Udział w kursie zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 31 października 2023 r.