Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy

szkolenie w formule on-line
1. Definicja mobbingu:
a. analiza elementów definicji mobbingu na podstawie przepisu Kodeku pracy,
b. jak rozumieć w praktyce konieczność łącznego występowania poszczególnych elementów definicji mobbingu,
c. studium przypadku oparte na praktycznych przykładach, w tym najnowszym orzecznictwie sądowym (Sądu Najwyższego, sądów apelacyjnych) w zakresie definicji elementów mobbingu, a także łącznego występowania poszczególnych elementów,
d. rozbieżności w pojmowaniu mobbingu - czy każde (w ocenie pracownika) niesprawiedliwe traktowania pracownika oznacza mobbing, czy każdy konflikt w środowisku pracy musi prowadzić do mobbingu,
e. przykłady zachowań mobbingowych, a zachowania nie będące mobbingiem (45 cech mobbingu wg. Leymana); jak wygląda granica oddzielająca mobbing od działań, zachowań dopuszczalnych i właściwych w miejscu pracy.
2. Mobbing a:
a. naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu,
b. naruszenie dóbr osobistych,
c. naruszenie zasad współżycia społecznego,
d. konflikty w środowisku pracy.
3. Konflikt jako źródło mobbingu:
a. źródła konfliktów, reguły radzenia sobie z konfliktami,
b. mechanizm rozwoju zjawiska – od konfliktu do wykluczenia,
c. rozpoznawanie i rozwiązywanie konfliktów: wpływanie, zarządzanie,
d. znaczenie mediacji w rozwiązywaniu konfliktu.
4. Mobbing w kontekście pracodawca - pracownik:
a. upominanie pracownika,
b. stosowanie wobec pracownika kar porządkowych,
c. polecenie pracy w godzinach nadliczbowych,
d. powierzenie wykonywania innej pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
e. zgodny z prawem monitoring pracy pracowników,
f. krytyka ze strony pracodawcy lub przełożonego.
Cena: 379 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 2 lutego 2023 r.
Kadry, prawo pracy, płace