• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Czy można skutecznie zarządzać zespołem, jeśli zachowania innych osób są dla mnie zagadką? Czyli rozwijanie umiejętności rozumienia motywów działań współpracowników

online
Potwierdzone

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 stycznia 2024 cena wynosi 399 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie zarządzanie zespołem. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność słuchaczy.

Ważne informacje o szkoleniu

Nieustająco poszukujemy sposobów, jak być lepszym szefem. Umiejętności współpracy z innymi ludźmi są dziś niezwykle cenione, jednak są też niezwykle trudne, szczególnie jeśli mamy głowie, takie myśli:
• Nie wiem o co chodzi, tym młodym..,
• Ci ludzie to dla mnie zagadka,
• Oni są chyba z innej planety..,
• Mam wrażenie, że rozmawiamy w dwóch różnych językach…

Zrozumienie innych osób, szczególnie poznanie ich motywów, jest kamieniem węgielnym inteligencji emocjonalnej. Jest niemal niemożliwe, aby skutecznie wpływać na kogoś, współpracować, czy też rozwiązywać konflikty, jeśli druga osoba jest dla nas zagadką. Z drugiej strony, jeśli zrozumiemy, jak nasz współpracownik myśli, czuje i postrzega różne sytuacje, to jesteśmy w stanie spojrzeć na świat jego oczyma. Co oznacza, że wkroczyliśmy na grunt wzajemnego porozumiewania się. Te umiejętności zawsze były przydatne menadżerom, lecz nigdy nie były tak niezbędne jak dziś. Z jednej prostej przyczyny- to dużo większe wymagania wobec menadżerów, które może zrealizować tylko z różnorodnym zespołem. Współczesny zespół to ścieranie się w konstruktywny sposób różnych perspektyw, opinii, to dostrzeganie zarówno szans jaki ryzyk. Jak zatem skutecznie zbudować dobrą współpracę w różnorodnym zespole? Odpowiedzią są zwiększone umiejętności rozumienia innych osób.
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy będą, mieli okazje poznać sposoby jak je rozwijać.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem tego webinaru jest rozwijanie podstawowych i praktycznych umiejętności kierowania zespołem, koordynacji jego pracy oraz wypracowanie skutecznych, gotowych do zastosowania narzędzi. Wyposażenie uczestników w podstawową wiedzę o efektywnych narzędziach interpersonalnych wspomagających, zarządzanie zespołem, takich jak umiejętności rozumienia motywów oraz wpływu na zachowania współpracowników.
•  Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie umiejętności kierowania zespołem specjalistów, urzędników
- Zwiększenie umiejętności kształtowania pracy zespołowej, poczucia zespołowości, pozytywnego wzajemnego wpływania na siebie, zwiększenie poczucia odpowiedzialności za efekty swojej pracy.
- Zwiększenie umiejętności angażowania zespołu do podejmowania samodzielnych decyzji, rozwiązywania problemów przez pracowników na bieżąco w trakcie wykonywania zadań.
• Korzyści dla Urzędu, Instytucji:
- Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu,
- Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego inspirowania, motywowania pracy zespołu do realizacji powierzonych zadań.

zwiń
rozwiń
Program

1. Umiejętności interpersonalne w kierowniczych stanowiskach roli.
• 8 głównych umiejętności w zarządzaniu zespołem.
• Rozumienie innych osób jako fundament rozwijania umiejętności interpersonalnych.
• Po pierwsze musisz chcieć zrozumieć. Motywacja lidera do pracy z innymi osobami.
• Jeśli kogoś nie lubię w swoim zespole? Jak wypracować najlepsze strategie współpracy.
2. Zaangażowany zespół wg p. Lencioniego.
• Po pierwsze pokonajmy przeszkody w współpracy.
• 5 podstawowych dysfunkcji blokujących zaangażowanie członków zespołu.
• W drodze do skuteczności zarządzania. Czy relacje są aż tak ważne? i jako szef muszę być w relacjach przyjacielskimi z moimi współpracownikami?
• Zacznijmy od budowania zaufania.
• Psychologiczne bezpieczeństwo jako podstawowy fundament do zwiększonego wysiłku w wykonywanie zadań.
3. Wstęp do narzędziowni menadżera.
• Przywództwo. Czyli leader, który pociąga zespół na szczyty.
• Aktywne słuchanie. To dopiero pierwszy krok do tego, by ludzie mnie posłuchali.
• Perswazja jako podstawowe narzędzie kształtowania aktywnej postawy naszego współpracownika.
• Czy dobry argument, to „Bazuka”, która działa od razu?
4. Po dobrej stronie mocy, czyli techniki pozytywnego wpływu w praktyce.
• A co jeśli moja koleżanka ma inne zdanie?
• Jak przyjmować informacje zwrotne od pracowników: pozytywne i negatywne, uzasadnione i nieuzasadnione.
• Jak skutecznie budować i wykorzystać silne argumenty zamiast korzystać z argumentów siły?
• Konfrontowanie swoich poglądów i opinii w pracy to skuteczny sposób na rozwój kompetencji? Czy wręcz przeciwnie sposób na destrukcje współpracy?
5. Podsumowanie szkolenia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy zespołów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności budowania dobrych zespołów i efektywnego zarządzania nimi, umiejętności tworzenia satysfakcjonujących relacji zawodowych. Menadżerowie, którzy chcą posiadać umiejętności wydobywania z pracowników większego zaangażowania oraz budowania u nich odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza, prowadzi szkolenia w obszarach związanych z Umiejętnościami menadżerskimi: skutecznego zarządzania zespołami specjalistów. Wspomaga firmy w projektowaniu i zarządzaniu Kulturą Organizacji, zwiększając w ten sposób możliwości adaptacyjne firmy do zmian w środowisku. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii oraz słuchaczy studiów podyplomowych dla Menadżerów z zagadnień psychologii relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 stycznia 2024 cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 31 stycznia 2024 r.