Usuwanie pojazdów z dróg publicznych. Przepadek pojazdu na rzecz powiatu

szkolenie w formule on-line
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Szkolenie Usuwanie pojazdów z dróg publicznych to doskonała propozycja dla pracowników wydziału transportu w Starostwach Powiatowych.
Uczestnik zdobędzie wiedzę dotyczącą:
- aktualnego stanu prawnego w zakresie usuwania pojazdów z dróg i przepadku na rzecz powiatu,
- praktyki organów dochodzących zwrotu poniesionych kosztów usuwania i przechowywania pojazdów,
- kompetencji powiatu z zakresu usuwania pojazdów z dróg i przepadku ich na rzecz powiatu,
- przesłanek do usunięcia pojazdu, ustalania kosztów usunięcia i parkowania, kwestii związanych z parkingiem dla pojazdów,
1. Podstawy prawne:
- pojęcia ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- art. 130a - usuwanie pojazdów z dróg,
- art. 50a - usuwanie pojazdów poza drogami,
- regulacje ustawy o odpadach.
2. Usuwanie pojazdów z dróg: przesłanki usunięcia, dyspozycja usunięcia - charakter prawny, organy właściwe.
3. Prowadzenie parkingu dla pojazdów jako zadanie własne powiatu: kompetencje organów powiatu, zawieranie umów.
4. Uchwała w sprawie ustalenia kosztów usunięcia i parkowania.
5. Przepadek pojazdu na rzecz powiatu:
- wniosek,
- orzeczenia sądowe,
- nieodebranie pojazdu z przyczyn niezależnych od właściciela lub osoby uprawnionej
Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.kielce.pl lub mailem na adres centrum@frdl.kielce.pl do 29 stycznia 2021 r.
Komunikacja, transport, drogi