• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Rejestracja i kwalifikacja wojskowa w 2025 roku – obowiązki wójtów, burmistrzów i prezydentów miast

Miejsce
Internet
Termin
16 grudnia 2024
Czas trwania
09:30 - 14:00
Cena
449 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Zachęcamy do wzięcia udziału w spotkaniu, którego głównym celem jest wsparcie uczestników poprzez udzielenie kompleksowej wiedzy i rozwianie wszelkich wątpliwości oraz niejasności dotyczących procedur rejestracji i kwalifikacji wojskowej, zgodnie z aktualnymi przepisami.

Dzięki uczestnictwu w zajęciach:

  • zdobędziesz aktualną wiedzę z zakresu zadań i obowiązków, nałożonych na organy jst ustawą o obronie Ojczyzny,
  • poznasz sposób organizacji i przebieg procesów związanych z rejestracją i kwalifikacją wojskową zgodnie z aktualnymi przepisami prawa,
  • uzyskasz informacje o trybie prowadzenia rejestracji oraz zakresie danych, niezbędnych do przeprowadzenia rejestracji i kwalifikacji,
  • zapoznasz się z aktualnie obowiązującymi wzorami dokumentów, niezbędnymi w wykonywaniu czynności realizowanych w ramach rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
  • uzyskasz informacje o aktualnie obowiązujących aktach prawnych.

Szkolenie będzie również doskonałą okazją do wymiany doświadczeń oraz konsultacji z ekspertem praktykiem, który ma wieloletnie doświadczenie w zakresie realizacji ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Biorąc udział w szkoleniu uzyskasz odpowiedzi na pytania:
- Jakie są podstawy prawne dotyczące rejestracji osób w celu przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej?
- Jakie dane są niezbędne do sporządzenia rejestru osób, podlegających kwalifikacji wojskowej i w jaki sposób odbywa się ich rejestracja?
- Jakie obowiązki informacyjne oraz sprawozdawcze mają wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast w kontekście rejestracji?
- Jakie dokumenty są wymagane w procesie rejestracji i kwalifikacji wojskowej?
- Jakie są podstawy prawne regulujące przygotowanie kwalifikacji wojskowej przez organy gminy?
- W jaki sposób monitoruje się aktualność rejestru osób, podlegających kwalifikacji wojskowej?
- Jak prawidłowo sporządzić listę stawiennictwa osób do kwalifikacji?
- Jakie są procedury wzywania osób do stawienia się na kwalifikację wojskową, w tym zasady dotyczące grzywien i przymusowego doprowadzenia?
- Jakie obowiązki informacyjne dotyczące procesu kwalifikacji wojskowej spoczywają na wójtach, burmistrzach i prezydentach miast?
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Realizacja obowiązków wójtów, burmistrzów i prezydentów miast dotyczących rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej:
a. Podstawy prawne regulujące sposób przeprowadzenia rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej.
b. Sporządzanie i prowadzenie rejestru:
- definicje, 
- tryb prowadzenia rejestracji, 
- dane niezbędne do rejestracji.
c. Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące rejestracji.
d. Wzory dokumentów.
2. Terminy realizacji zadań związanych z rejestracją wojskową.
3. Realizacja obowiązków dotyczących procesu przygotowania kwalifikacji wojskowej:

a. Podstawy prawne regulujące przeprowadzenie przez organy gminy kwalifikacji wojskowej.
b. Monitorowanie aktualności rejestru.
c. Sporządzanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji.
d. Prowadzenie wykazu osób o nieregulowanym stosunku do obowiązku obrony RP.
e. Wzywanie osób, podlegających kwalifikacji wojskowej: 
- grzywna w celu przymuszenia, 
- przymusowe doprowadzenie, 
- obowiązek osobistego stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
f. Obowiązki informacyjne wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące kwalifikacji wojskowej.
g. Wzory dokumentów.
4. Terminy realizacji zadań związanych z kwalifikacją wojskową.
5. Dyskusja, konsultacje z trenerem.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy urzędów gmin, odpowiedzialni za realizację zadań z zakresu ustawy o obronie Ojczyzny, w tym przeprowadzania rejestracji i kwalifikacji wojskowej, w szczególności pracownicy wydziałów/biur ewidencji ludności, spraw obywatelskich, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada pięcioletnie doświadczenie w pracy w kancelarii prawnej oraz jest długoletnim pracownikiem administracji samorządowej. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora w urzędzie wojewódzkim, odpowiedzialnego za sprawy obywatelskie, w tym zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego (jst) w zakresie ustaw o ewidencji ludności, dowodach osobistych, aktach stanu cywilnego, zmianie imion i nazwisk, rejestracji i kwalifikacji oraz Kodeksie postępowania administracyjnego. Prowadzi zajęcia dla pracowników jst dotyczące spraw obywatelskich, które są dostosowane do praktycznych problemów. Jej szkolenia są wysoko oceniane przez uczestników.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 11 grudnia 2024 r.