• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowe obowiązki wprowadzania danych do rejestru

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia dotyczące nowych obowiązków jst w zakresie rejestru umów ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji nowych regulacji prawnych wynikających z nowego obowiązku w wynikającego z nowelizacji ustawy o finansach publicznych. Zapraszamy na szkolenie które pozwoli wyeliminować trudności i liczne błędy związane z nieprawidłowym rozumieniem pojęć z zakresu informacji publicznej takich jak prawo do prywatności - czy „osoba pełniąca funkcję publiczną”. Ich właściwa interpretacja determinuje odpowiedź na to, co należy wpisywać do rejestru.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Omówienie przepisów ustawy; wskazanie relewantnego orzecznictwa w zakresie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
• Poznanie zasad i obowiązków jednostek dotyczących rejestru umów, wskazanie obowiązków kierowników jsfp w związku z realizacją ustawy oraz kar za naruszenie przepisów. 
• Zdobycie porad i wskazówek dotyczących udostępniania informacji publicznej w celu prawidłowego wykonywania zadań.
• Uczestnik będzie: 
- samodzielnie potrafił zidentyfikować warunki, o których mówi przepis ustawy o finansach publicznych.
- wiedział, które umowy będą musiałby zostać wpisane do rejestru ministerstwa Finansów,
- potrafił zrealizować więc nowy obowiązek.
- miał możliwość wyjaśnienia na bieżąco problemów dotyczących tematyki szkolenia.
• Uzyska odpowiedź na pytania podczas szkolenia?
- Czy umowy ustne i faktury należy wpisywać?
- Czy zakupy w internecie również?
- Których umów o pracę nie należy wpisywać?
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie publicznego rejestru umów - zagadnienia wstępne.
2. Rejestry umów w dotychczasowym stanie prawnym - Ustawa o dostępie do informacji publicznej.
3. Art. 34 a ustawy o finansach publicznych.
4. Podmioty zobowiązane do wpisywania.
5. Umowy, które należy wpisywać.
6. Ograniczenia w udostępnianiu umów na podstawie Ustawy o dostępie do informacji publicznej:
a) Umowy cywilnoprawne.
b) Umowy o pracę?
c) Czym (w orzecznictwie) jest ochrona prywatności?
d) Kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną? 
e) Wpisywanie umów z osobami nie pełniącymi funkcji publicznych.
f) Zastrzeganie tajemnicy przedsiębiorcy.
7. Moment zawarcia umowy. Umowy zawarte w formie ustnej, elektronicznej.
8. Umowa a faktura? Faktura jako umowa?
9. Wyłączenia na podstawie art. 12 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
10. Termin na dokonanie wpisu.
11. Odpowiedzialność karna.
12. Możliwe skutki wyroku Trybunału Konstytucyjnego orzekającego w sprawie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
13. Podsumowanie.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze, dyrektorzy jednostek organizacyjnych gmin i powiatów (szkół, OPSów, bibliotek, PCPRów, PUPów, itp.)

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dr nauk prawnych, autor publikacji we Wspólnocie na temat kwestii ustrojowych, ochrony danych osobowych oraz zagadnień dostępu do informacji publicznej. Uczestnik konferencji branżowych, uczestnik oraz moderator na konferencjach i szkoleniach dotyczących organizacji samorządu, autor porad i komentarz praktycznych w CH Beck, SIP LEGALIS. Inspektor Ochrony Danych w samorządzie terytorialnym. Zainteresowania prawne: prawo samorządowe, ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej. Posiada 11 lat doświadczeń w zakresie szkoleń dla samorządu terytorialnego. Do mocnych stron szkolenia należy łatwość przekazu, zrozumiały język, spora ilość przykładów.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać na adres centrum@frdl.kielce.pl lub wypełnić powyższy formularz zgłoszenia do 29 kwietnia 2022 r.