DZIEŃ 1 - 19 listopada 2024 r.
Wykład:
- Test weryfikujący wiedzę z zakresu kursu kancelaryjno-archiwalnego I stopnia.
- Regulacje w zakresie prowadzenia dokumentacji w polskim i unijnym porządku prawnym. Przypomnienie wiadomości.
- Klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji (rozbudowa wykazów akt, selekcja archiwalna i wartościowanie dokumentacji).
- Opis jednostki inwentarzowej (specyficzne rodzaje dokumentacji: koperty dowodowe osób zmarłych, teczki pracownicze, projekty UE, dokumentacja techniczna, umowy, itp.)
- Ewidencja dokumentacji (elementy spisów zdawczo-odbiorczych, weryfikacja kwalifikacji archiwalnej, uzupełnianie danych w ewidencji).
DZIEŃ 2 - 20 listopada 2024 r.
Wykład oraz ćwiczenia wykonywane on line i na bieżąco sprawdzane i omawiane w trakcie zajęć:
- Zespoły archiwalne i ich klasyfikacja. Ustalanie przynależności zespołowej, zasada pertynencji terytorialnej i przynależności zespołowej. Definiowanie dokumentacji własnej, odziedziczonej i zdeponowanej w podmiocie.
- Wprowadzenie do pracy z dokumentacją, omówienie zasad porządkowania. Studia wstępne nad zespołem w celu poznania dokumentacji przekazanej do opracowania.
DZIEŃ 3 - 21 listopada 2024 r.
Praca z rzeczywista dokumentacją – samodzielna praca uczestników z asystą wykładowcy i możliwością konsultacji:
- Opracowanie dokumentacji w pierwotnym stanie wytworzenia. Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych.
- Porządkowanie dokumentacji aktowej – etapy prac archiwizacyjnych: segregacja
dokumentacji, kwalifikacja archiwalna, systematyzacja dokumentacji. Uzupełnianie opisów, inwentaryzacja i nadawanie dokumentacji sygnatury archiwalnej.
DZIEŃ 4 - 22 listopada 2024 r.
Praca z rzeczywistą dokumentacją – weryfikacja efektów pracy:
- Porządkowanie dokumentacji aktowej – etapy prac archiwizacyjnych: uzupełnianie opisów, inwentaryzacja i nadawanie dokumentacji sygnatury archiwalnej.
- Ewidencja dokumentacji zakończonej (tworzenie spisów zdawczo-odbiorczych dla dokumentacji).
- Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
- Sporządzanie przez kursantów ewidencji w formie elektronicznych formularzy.
- Weryfikacja efektów pracy przez prowadzącą/konsultacje archiwalne.
- Ocena indywidualna nadesłanych prac/zaliczenie - podstawa uzyskania certyfikatu.
- Podsumowanie.