• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Komunikacja międzykulturowa i dyplomacja w kontaktach międzynarodowych

online
Miejsce
Internet
Termin
17 lipca 2025
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 3 lipca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

W dobie globalizacji i coraz częstszych kontaktów międzynarodowych, umiejętność skutecznej komunikacji międzykulturowej oraz znajomość zasad protokołu dyplomatycznego stają się kluczowe dla przedstawicieli administracji publicznej, instytucji samorządowych, uczelni, organizacji pozarządowych i firm współpracujących z zagranicznymi partnerami. Przedmiotem proponowanego szkolenia będzie rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie porozumiewania się z osobami z różnych kręgów kulturowych oraz przygotowanie do reprezentowania instytucji w sposób profesjonalny i zgodny z międzynarodową etykietą.

Ważne informacje o szkoleniu

Szkolenie koncentruje się na praktycznym podejściu do międzykulturowej komunikacji oraz protokołu dyplomatycznego z uwzględnieniem realiów pracy w administracji publicznej i instytucjach współpracujących z partnerami zagranicznymi. Przeanalizujemy zagadnienia związane z przyjmowaniem delegacji, prowadzeniem korespondencji oraz organizacji spotkań z partnerami zagranicznymi.
Zapraszamy na szkolenie osoby, które chcą:
• Skutecznie prowadzić spotkania międzynarodowe z poszanowaniem protokołu i różnic kulturowych.
• Zwiększyć pewność siebie w sytuacjach międzykulturowych i zyskać mniej stresu, więcej profesjonalizmu.
• Zwiększyć swój prestiż zawodowy i instytucjonalny przez kompetentne reprezentowanie urzędu w kontaktach międzynarodowych.
• Uniknąć kosztownych błędów kulturowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Rozwiniesz kompetencje w zakresie skutecznego porozumiewania się i współpracy z partnerami z różnych kultur.
• Zdobędziesz umiejętność świadomego poruszania się w zróżnicowanym środowisku kulturowym, oraz intensyfikacji kontaktów międzynarodowych – zwłaszcza w pracy urzędniczej, dyplomatycznej i administracyjnej.
• Uzyskasz informacje o kluczowych różnicach kulturowych wpływających na komunikację.
• Poznasz zasady etykiety, precedencji i protokołu dyplomatycznego przydatne w kontaktach międzynarodowych.
• Zwiększysz swoją wrażliwość kulturową i świadomość wpływu stereotypów.
• Nauczysz się rozpoznawać i unikać najczęstszych błędów w kontaktach międzykulturowych.

zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej:
• Kluczowe elementy procesu komunikacji.
• Bariery w komunikacji międzykulturowej.
• Komunikacja niewerbalna w kontekście różnic kulturowych.
2. Kultura jako kontekst komunikacji:
• Elementy kultury: aspekty widoczne i ukryte.
• Wymiary kultury i mapa kulturowa według Erin Meyer.
• Style komunikacji zależne od kultury:
- nisko- i wysokokontekstowy
- bezpośredni i pośredni,
- linearny i cyrkularny.
• Stereotypy i uprzedzenia: rozpoznawanie, wpływ i strategie neutralizacji.
3. Dyplomacja i protokół dyplomatyczny w praktyce urzędowej:
• Definicja i funkcje dyplomacji we współczesnych relacjach międzynarodowych.
• Precedencja i protokół w międzynarodowych kontaktach.
• Różnice kulturowe dot. obyczajów, form powitania, podjęcia do czasu itp.
• Oprawa spotkań międzynarodowych:
- etykieta flagowa,
- zasady usadzania gości przy stole prezydialnym i konferencyjnym.
• Zasady wręczania prezentów i upominków w kontekście międzynarodowym.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej i samorządowej, a także osób zatrudnionych w instytucjach współpracujących z partnerami zagranicznymi, którzy w swojej pracy:
• Kontaktują się z przedstawicielami innych kultur.
• Organizują wizyty, konferencje lub wydarzenia z udziałem gości z zagranicy.
• Reprezentują urząd w kontaktach zewnętrznych – zarówno formalnych, jak i nieformalnych.
• Chcą uniknąć nieporozumień kulturowych i podnieść poziom profesjonalizmu swojej komunikacji.
• Są odpowiedzialni za obsługę protokolarną i reprezentacyjną instytucji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trenerka komunikacji, wizerunku i etykiety biznesu z 19-letnim stażem. Magister zarządzania. Psycholog społeczny. Certyfikowany Praktyk Dialogu Motywującego. Od 2006 roku prowadzi szkolenia i sesje indywidualne z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: efektywna komunikacja, umiejętności managerskie, asertywność, feedback, radzenie sobie ze stresem, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, dresscode, autoprezentacja, profesjonalny sekretariat i recepcja. Wyznaje zasadę, że silne umiejętności interpersonalne są kluczowe dla sukcesu w dzisiejszym życiu zawodowym. Posiada dwunastoletnie doświadczenie korporacyjne m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne umiejętności w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych oraz radiowych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 3 lipca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 11 lipca 2025 r.