Jednym z jej wymogów jest wdrożenie zasad opracowywania dokumentów cyfrowych – zapewnienie ich pełnej czytelności i zrozumiałości dla osób ze szczególnymi potrzebami. Z jednej strony to wymogi techniczne (dobór odpowiedniej czcionki, formatowanie dokumentu, opisy alternatywne), z drugiej strony upraszczanie języka urzędowego, wdrażanie zasad pisania tekstów łatwych do czytania i zrozumienia. Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane, niezbędne do realizowania bieżących zadań także Twojej instytucji czy korzystania z jej usług, muszą więc spełniać wymogi dostępności.
• Na samym początku uczestnicy zapoznają się z teorią nt. dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – omówimy m. in. minimalne wymagania ustawy, specyfikę funkcjonowania grup odbiorców z barierami i trudnościami komunikacyjnymi w instytucjach i urzędach. Następnie przejdą do trzech kolejnych modułów praktycznych, które w warsztatowy sposób pozwolą im na nabycie umiejętności w zakresie tworzenia:
- Dostępnych cyfrowo dokumentów.
- Tekstów alternatywnych do grafik i zdjęć.
- Materiałów w języku prostym i ETR.
• Warsztatowy charakter zajęć pozwoli na przełożenie teoretycznej wiedzy na praktykę działań, podejmowanych przez instytucje. W ramach spotkania uczestnicy będą mogli pracować na własnych dokumentach, na bieżąco dokonując ich korekty zgodnie z przekazywanymi treściami. Wiedza oraz umiejętności nabyte w trakcie szkolenia będą przydatne nie tylko do skutecznego wypełniania standardów dostępności opisywanych w ustawie, ale również do innych zadań związanych ze skuteczną komunikacją – tworzeniem treści na social media instytucji, tworzeniem materiałów promocyjnych i reklamowych, czy opracowywaniem wystąpień publicznych.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa