Trwają ostatnie przygotowania do II Kongresu Przewodniczących Rad Gmin, Powiatów i Sejmików Województw, który odbędzie się 15-16 listopada 2024 r. w Jachrance pod Warszawą. Kongres został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Kongres będzie znakomitą okazją do spotkania przewodniczących rad, wiceprzewodniczących oraz radnych z całej Polski. Podczas Kongresu będziemy rozmawiali zarówno o kwestiach ustrojowych i strategicznych dla funkcjonowania samorządów w Polsce, w tym o statusie przewodniczącego rady, jak również o pragmatyce organizacji pracy rady, procedowaniu skarg i wniosków czy dostępie do informacji publicznej.

Omówimy kluczowe wyzwania stojące przed radami w kadencji 2024-2029, takimi jak nowa ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego czy nowy system planowania przestrzennego. Pomożemy lepiej przygotować do świadomych decyzji, przed którymi będą stali radni.

W trakcie Kongresu będziemy rozmawiali również o tym w jaki sposób radni mogą skutecznie realizować swój mandat, korzystać z przysługujących im praw i realizować nałożone na nich obowiązki. Przekażemy wiele wskazówek dotyczących efektywnej komunikacji radnych z mieszkańcami.

Kongres to 2 dni debat, paneli i wystąpień znakomitych ekspertów prawa samorządowego, przedstawili administracji rządowej i świata nauki oraz doświadczonych przewodniczących rad gmin i powiatów. To unikatowe wydarzenie, które jest odpowiedzią na potrzeby środowiska osób zaangażowanych w pracę organów stanowiąco-kontrolnych.

Serdecznie zapraszamy do Hotelu Windsor, szczegóły dotyczące programu, prelegentów oraz zgłoszeń na Kongres dostępne są na stronie internetowej wydarzenia.