• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Profesjonalna obsługa klienta w praktyce. Budowanie odwagi i oporności psychicznej w sytuacjach trudnych

Miejsce
Internet
Termin
20 stycznia 2026
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
479/439 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu na szkolenie do 6 stycznia 2026 r. cena: 439 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu
  • Sprawna obsługa klienta w urzędzie, w tym zmniejszenie ilości skarg, ma bezpośredni wpływ na to, jak dana instytucja jest odbierana przez mieszkańców. Tworzenie miejsca zorientowanego na klienta i rozwiązanie jego problemu wpisuje się także w służebną misję nowoczesnej administracji.
  • Proponowane szkolenie ma na celu pomoc w podniesieniu czy też osiągnięciu jak najlepszych standardów obsługi w jednostkach administracji publicznej poprzez rozwinięcie kluczowych umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników.
  • Udział w nim przygotuje pracowników administracji publicznej do profesjonalnego procesu obsługi klienta oraz wyposaży w praktyczną wiedzę, jak prawidłowo radzić sobie w trudnych sytuacjach oraz jak budować pozytywny wizerunek w oparciu o nowoczesne standardy.
  • Program szkolenia kładzie nacisk na praktyczne aspekty pracy w klientami poprzez zastosowanie aktywnych metod szkoleniowych takich jak analiza przypadku, informacja zwrotna, ćwiczenia.

Uwaga! Szkolenie to proponujemy także w formule zamkniętej dla pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientami

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Wypracowanie rozwiązań dla sytuacji trudnych i konfliktowych.
  • Wzmocnienie umiejętności kierowania procesem obsługi klienta w kierunku budowania satysfakcji klienta.
  • Poznanie wpływu komunikacji na rzetelność obsługi klienta oraz świadome wpływanie na wizerunek urzędu.
  • Poznanie barier i błędów w komunikowaniu się z klientem w celu świadomego ich zmniejszania.
  • Wykorzystanie metod asertywnych w relacji z klientem.
  • Poznanie metod redukcji stresu oraz radzenia sobie z negatywnymi emocjami.
  • Wypracowanie rozwiązań dla sytuacji trudnych w codziennej pracy z klientami.
  • Budowanie odwagi w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych.
  • Zwiększenie umiejętności budowania odporności psychicznej.
  • Zwiększenie satysfakcji i motywacji poprzez świadome wykorzystanie swoich zasobów interpersonalnych.
zwiń
rozwiń
Program

1. Profesjonalna obsługa klienta – jakości obsługi klienta w procesie budowania wizerunku urzędu:
a. Budowanie profesjonalnego wizerunku urzędnika - składniki.
b. Organizacja przestrzeni w obsłudze klienta- tworzenie miejsca zorientowanego na klienta.
2. Zarządzanie konfliktem podczas obsługi klienta: 
a. Analiza przypadku „Wulgarna awantura w starostwie”- zastosowanie odpowiedniej techniki prowadzenia rozmów do sytuacji w celu udoskonalania procesu obsługi klienta.
b. Etapy narastania konfliktu.
c. Bariery i błędy w komunikowaniu się z klientem - zachowania prowokujące postawę "trudny klient".
d. Bezpieczeństwo urzędnika obsługującego klienta.
3. Techniki asertywne - praktyka stosowania granic, budowanie odwagi, radzenie sobie z „porwaniem emocjonalnym”:
a. Preferowany styl rozwiązywania konfliktów-mocne i słabe strony.
b. Techniki aktywnego słuchania - klaryfikacja, parafraza, dowartościowanie, odzwierciedlanie uczuć (empatyczne słuchanie).
c. Język korzyści. 
4. Standardy obsługi w sytuacjach trudnych– trening realizacji standardów: 
a. Klient roszczeniowy, krytykujący,  
b. Klient agresywny, wulgarny, 
c. Klient zagubiony, niezdecydowany, 
d. Klient drobiazgowy,
e. Klient pod wpływem alkoholu.
5. Budowanie odporności psychicznej w obsłudze klienta:
a. Odporność psychiczna według modelu 4C MTQ. 
b. Szybkie techniki relaksacyjne w miejscu pracy.
6. Podsumowanie szkolenia - informacja zwrotna.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do wszystkich pracowników administracji, którzy mają kontakt z klientami, a także do kadry zarządzającej urzędów, która odpowiada za obsługę klientów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jako trener i konsultant od ponad 25 lat pomogła wielu osobom w rozwiązywaniu problemów na poziomie indywidualnym oraz firmowym. Realizowała szereg szkoleń dla jednostek samorządowych z zakresu m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania stresem, rozwiązywania konfliktów, komunikacji interpersonalnej. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Jest socjologiem o specjalności komunikacja społeczna i badanie rynku. Posiada Certyfikat Licensed International Coach and Consultant of Meta Recruitment and Selection of Employees (TM). Jest licencjonowaną konsultantką Mental Toughness Questionnaire -MTQ48 (badania odporności psychicznej). 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77, 690 948 300
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 479 PLN netto/os. UWAGA! Przy zgłoszeniu na szkolenie do 6 stycznia 2026 r. cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 15 stycznia 2026 r.