1. Podmioty zobowiązane na dzień dzisiejszy do przesyłania korespondencji e-doręczeniami.
2. Podmioty zobowiązane na dzień dzisiejszy - wyłącznie do posiadania ADE (adresu do doręczeń elektronicznych).
3. Terminy stosowania e-doręczeń w stosunku do pozostałych podmiotów (sądy, komornicy, organy ścigania itd.)
4. Planowane zmiany – objęcie obowiązkiem e-doręczeń kolejnych podmiotów – planowana nowelizacja według projektu z 21.08.2025 r.: pojęcie podmiotu niepublicznego realizującego zadania publiczne oraz nowy obowiązek (tak jak podmioty publiczne oraz te z art. 9 UoDE do posiadania ADE i prowadzenia korespondencji z podmiotami posiadającymi ADE z użyciem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego).
5. Planowane zmiany a zobowiązanie określonego kręgu podmiotów niepublicznych do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
6. Planowane zmiany w terminach w celu wprowadzenia wcześniejszego obowiązku stosowania Publicznej Usługi Hybrydowej i Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego przez podmioty, które obowiązek miał objąć od 1.10.2029 r.
7. Planowane zmiany w zakresie składania wniosków o ADE dla podmiotów niepublicznych, zawodów zaufania publicznego, skutki braku aktywacji adresu w określonym terminie.
8. Wyszukiwanie w BAE. Czy dokumentować brak adresu w BAE? Planowane zmiany, mające na celu usprawnienie wyszukiwania adresu do doręczeń elektronicznych.
9. Planowane zmiany dotyczące zasad wykreślania ADE. Planowane zmiany w zakresie likwidacji nieaktywowanych ADE.
10. Planowane zmiany dotyczące skrócenia terminu ponownego wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych.
11. Doręczenia elektroniczne w praktyce podmiotów publicznych i podmiotów niepublicznych – porównanie.
12. PURDE a KURDE – różnice i praktyka stosowania na gruncie ustawy o doręczeniach elektronicznych i na gruncie k.p.a. oraz w innych przypadkach wysyłania korespondencji.
13. PUH – praktyka stosowania w 2025 r.:
• Dlaczego warto stosować PUH?
• Rozpoczęcie stosowania PUH przed terminem jej obowiązkowego wejścia w życie a możliwość rezygnacji z PUH.
14. Planowane zmiany (projekt nowelizacji) – zakres terytorialny stosowania PUH a skuteczność doręczenia.
15. Planowane zmiany w zakresie wskazania, jakie dokumenty operator wyznaczony dołącza do zawartości przesyłki listowej w celu weryfikacji podpisu lub pieczęci elektronicznej i potwierdzenia integralności oraz pochodzenia dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej. Doprecyzowanie w jaki sposób będzie OW obowiązany do weryfikacji podpisu albo pieczęci. Zmiany, co do zawartości wydruku.
16. EPUAP – praktyka stosowania w 2025 r. i 2026 r.:
• Czy będzie można doręczać korespondencję przez EPUAP w 2026?
• Problemy interpretacyjne. EPUAP na gruncie k.p.a.
17. Planowane zmiany dotyczące zmiany terminu wymiany korespondencji między podmiotami publicznymi za pośrednictwem platformy ePUAP. Planowane zmiany w zakresie doręczenia korespondencji przez podmiot publiczny, osobę fizyczną albo podmiot niebędący podmiotem publicznym na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu publicznego, jeżeli przepisy odrębne przewidują wnoszenie lub doręczanie korespondencji z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej.
18. Wyłączenia od stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych, planowane zmiany w art. 3 i art. 6 ustawy o doręczeniach elektronicznych (rozszerzenie wyłączeń).
19. Skutek doręczenia:
• Chwila doręczenia korespondencji w przypadku PURDE i PUH.
• Fikcja doręczeń.
• Planowane zmiany w zakresie sposobu obliczania terminu wpływu korespondencji.
• Dookreślenie terminu doręczenia.
20. Hierarchia doręczeń w k.p.a.
21. Wnoszenie podań na podstawie k.p.a.
22. Chwila wszczęcia postępowania administracyjnego a skutek doręczenia.
23. Doręczanie korespondencji w toku postępowania administracyjnego (braki formalne, wezwania, realizacja zasad postępowania administracyjnego, art. 10 i 79 a k.p.a.).
24. Rola EZD w kontekście k.p.a., art. 39 (3) k.p.a. i możliwości stosowania.
25. Dokumenty elektroniczne, poświadczanie dokumentów.
26. Wydawanie decyzji administracyjnych.
27. Ostateczność decyzji.
28. Archiwizowanie w toku k.p.a. i e-doręczeń.
29. Strona i pełnomocnik strony w toku postępowania administracyjnego. Jak doręczać korespondencję pełnomocnikom w związku z doręczeniami elektronicznymi?
30. Doręczanie korespondencji na adres KURDE.
31. Planowane zmiany w k.p.a. w przypadku, gdy podanie jest pierwszym pismem w sprawie - będzie musiało dodatkowo zawierać numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL).
32. Doręczanie w ramach skarg i wniosków – dział VIII k.p.a.
33. Pytania i odpowiedzi.